II Liceum Ogólnokształcące

z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Adama Mickiewicza



Baner Tesla

Fundacja Edukacyjna „Perspektywy” potwierdza, że II Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Adama Mickiewicza w Słupsku jest wśród najlepszych liceów w Polsce sklasyfikowanych w Rankingu Szkół Ponadgimnazjalnych PERSPEKTYWY 2017 i przysługuje mu tytuł „Srebrnej Szkoły 2017”
ranking stem

„Mickiewicz” w rankingu 200 liceów najlepiej kształcących w zakresie przedmiotów ścisłych

Pragnę poinformować, iż II Liceum Ogólnokształcące im. A. Mickiewicza w Słupsku, jako jedyne w mieście, znalazło się w rankingu STEM – czyli Science, Technology, Engineering, Mathematics (nauka, technologia, inżynieria i matematyka). Więcej na www.perspektywy.pl

logo Szloly Kompetencji Przyszlosci

Mickiewicz w Rankingu Szkół Kompetencji Przyszłości

 II Liceum Ogólnokształcące im. A. Mickiewicza w Słupsku znalazło się na 34 miejscu w II Rankingu Szkół Kompetencji Przyszłości wydanym przez Fundację Social Wolves pod patronatem medialnym. „Rzeczypospolitej”. W porównaniu z zeszłoroczną edycją jest to awans o 115 pozycji. Ranking uwzględnia 150 placówek o najlepszych rezultatach spośród 1109 szkół ponadgimnazjalnych, których uczniowie zarejestrowali udział na portalu olimpiady „Zwolnieni z Teorii” w roku szkolnym 2015/16.

Więcej: http://www.zwolnienizteorii.pl/docs/ranking-2016.pdf

Solidne mury

Z czego zbudowano II LO?

Tylko 465.000 cegieł potrzeba było na wybudowanie ścian zewnętrznych. Ścian, które od 94 lat stoją i nie wyglądają na takie, które miałyby lada dzień runąć - dobra, solidna, pruska robota.

Za każdym razem kiedy wymawiamy słowo szkoła mamy na myśli tylko jedno - nauka, nauczyciele, stopnie... Nigdy nie myślimy, a może nie staramy się myśleć o niej jak o budynku. Myślałem co by najbardziej zainteresowało ludzi związanych w jakiś sposób z "moją" szkołą.

Postanowiłem więc dowiedzieć się z ilu cegieł zbudowana jest nasza szkoła. W archiwum tych danych nie znalazłem, ale dowiedziałem się skąd te cegły pochodzą. Niech się państwo nie martwią, nie zrezygnowałem z mojego postanowienia, a wręcz przeciwnie, postanowiłem sam policzyć cegły. Oczywiście nie będą to dane bardzo dokładne, ale...

Ściana frontowa - odejmując łuki powstałe po wybudowaniu okien, składasię z 300 cegieł na długośći 250 na wysokość. Korzystając ze wzoru na pole prostokąta wyliczyłem ilość (+/-) 75 000 cegieł.

Ściana tylna to kolejne (+/-) 75 000. Do tego dochodzą dwie ściany boczne - składające się ze 100 cegiełna długość i 250 na wysokość. Znowu stosujemy ten sam wzór. Na boki zużyto 5000 sztuk. Teraz dodawanie: ściana tylna, przednia i dwie boczne - razem 155 tysięcy. Ale nasza "buda" nie jest zbudowana na jedną cegłę. Nie wolno zapominać o grubości ścian - czyli wszystko razy 3. To daje prawie pól miliona cegieł.

Prawda, że dużo a co najważniejsze te cegły są w lepszym stanie niż podobne produkty o młodszym rodowodzie. Zaraz, zaraz zapomniałem o ścianach działowych te, to co najmniej 155 000 sztuk. Razem 620 000. Jeżeli założymy że jedna cegła waży 1,5 kilograma, to cała nasza szkoła będzie ważyła około 1000 ton. Wyobraźcie sobie 1600 starych, poczciwych, rodzimych Fiatów 126p poustawianych koło siebie i na sobie. Właśnie tyle musielibyśmy mieć, aby ich waga dorównała wadze szkoły. Ktoś kiedyś pytał, co by było gdyby zamiast cegieł mury zbudowano ze szkolnych podręczników. Nic by nie było poza tym, iż w szkole wszyscy by marzli i za książki musielibyśmy zapłacić czterdzieści milionów, bo potrzebowalibyśmy ich około dwóch milionów (średniacena książki 20 zł). Z owych podręczników korzystają uczniowie, których w każdym roku jest około siedmiuset. Jeżeli uczeń średnioważy 70 kilogramów to w sumie po szkole porusza się plus minus 5 ton żywego ciężaru. Cegły zakupione zostały w jednej z niemieckich cegielni. Właścicielemtego zakładu mającego główną siedzibę w Stuttgarcie był dr A. Kapz-Waiblingen. W Słupsku filię swą miała przy ulicy Poniatowskiego. Co tysięczna cegła była oznaczona znakiem firmy i rzeczywiście jest to widoczne za oknem przy gabinecie plastycznym.

Piotr Hałaburda
uczeń klasy dziennikarskiej II LO w Słupsku

*/