II Liceum Ogólnokształcące

z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Adama Mickiewicza

70lecie nowe

zlota tarcz 2019 70 Fundacja Edukacyjna „Perspektywy” potwierdza, że II Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Adama Mickiewicza w Słupsku jest wśród najlepszych liceów w Polsce sklasyfikowanych w Rankingu Liceów Ogólnokształcących PERSPEKTYWY 2019 i przysługuje mu tytuł „Złotej Szkoły 2019”
ranking stem

„Mickiewicz” w rankingu 200 liceów najlepiej kształcących w zakresie przedmiotów ścisłych

Pragnę poinformować, iż II Liceum Ogólnokształcące im. A. Mickiewicza w Słupsku, jako jedyne w mieście, znalazło się w rankingu STEM – czyli Science, Technology, Engineering, Mathematics (nauka, technologia, inżynieria i matematyka). Więcej na www.perspektywy.pl

SzkolaKompetencjiPrzyszlosci2018

Mickiewicz w Rankingu „Szkoła Kompetencji Przyszłości”

II Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Słupsku
znalazło się w prestiżowym Rankingu „Szkoła Kompetencji Przyszłości” na pozycji 23.
Ranking Szkół Kompetencji Przyszłości wyróżnia szkoły, które sprzyjają zaangażowaniu społecznemu i rozwojowi
kompetencji praktycznych uczniów.
Ranking tworzony jest w oparciu o wyniki uczniów w olimpiadzie „Zwolnieni z Teorii”
Więcej na: https://zwolnienizteorii.pl/ranking/ranking-2019

Wycieczka na Maltę

W dniach 26.05 - 02.06 uczniowie naszego liceum wraz z opiekunami udali się na tygodniowy wypad na słoneczną Maltę. Głównym celem wycieczki było uczestnictwo w kursie języka angielskiego w szkole Easy School of Languages w Valletcie. Pierwszego dnia, tuż po wylądowaniu, uczestnicy po raz pierwszy poznali swoich hostów - rodziny, które na czas trwania wyjazdu przyjęły nas pod swój dach i zapewniły opiekę. Wybraliśmy się również na spacer wzdłuż wybrzeża Sliemy, podczas którego mogliśmy podziwiać malowniczy horyzont Morza Śródziemnego. Na poniedziałkowej zbiórce, zapoznaliśmy się z planem dnia, a zaraz po krótkiej przejażdżce autobusem postawiliśmy pierwsze kroki w stolicy Malty – Valletcie. Gdy załatwiliśmy wszystkie formalności w szkole językowej, mogliśmy przystąpić do rozwiązywania testu poziomującego, a niedługo potem rozpoczęliśmy pierwszą lekcje kursu oraz poznaliśmy naszych nauczycieli. Resztę dnia spędziliśmy na zwiedzaniu Górnych i Dolnych ogrodów Barrakka, z których mogliśmy podziwiać panoramę stolicy. Wtorkowy poranek rozpoczęliśmy rejsem wzdłuż wybrzeży trzech portów bliskich Sliemie i Valletcie. Złapaliśmy wtedy odrobinę pierwszych promieni słonecznych. Po lekcjach wybraliśmy się na niewielką plażę, przy której nabraliśmy sił na czekające na nas atrakcje. Kolejne dni mijały w podobny sposób. W środę udaliśmy się do Rabatu i Mdiny – dawnej stolicy Malty.

W towarzystwie przewodnika, przechadzaliśmy się przepełnionymi urokiem i cechami kultury maltańskiej kamienicami, oraz zagłębialiśmy się w wątki historyczne miasta. Wypad zwieńczyliśmy ucztą w Fontanelli – restauracji słynącej z wyrobu niesamowitego ciasta czekoladowego. W czwartek udaliśmy się do kina 5D, gdzie poznaliśmy historię Malty, oraz zwiedziliśmy katedrę St John’s, znaną z posiadania w swojej kolekcji dzieła pt. ,,Ścięcie Jana Chrzciciela” autorstwa wybitnego włoskiego malarza – Caravaggio. Z kolei w piątek, z okazji zbliżającego się dnia dziecka, nasi opiekunowie zaskoczyli nas wypadem do aquaparku. Tego dnia otrzymaliśmy również nasze certyfikaty, potwierdzające ukończenie kursu w szkole językowej. W sobotni poranek wyruszyliśmy na wycieczkę do słynnej Blue Grotto- Niebieskiej Groty. Tam wsiedliśmy do łódek i zwiedziliśmy zapierające dech w piersiach Blue Lagoon, oraz charakterystyczne dla tego miejsca jaskinie. Następnie pojechaliśmy do Marsaxlokk, niewielkiej rybackiej wioski słynącej z luzzu, czyli malowanych łódek, oraz świetnych restauracji i cudownych widoków. Ostatnie popołudnie wyjazdu spędziliśmy na pobliskiej plaży, w otoczeniu natury, gdzie mogliśmy odpocząć przed zbliżającym się wyjazdem i powrotem do szkoły.